Svininfluensan

Jaa, idag har jag varit ledig från skolan, borde egentligen ha läst massor, men det hade jag ingen lust med.
Så istället tog jag mig i kragen och gick ner på stan till vaccinationsbyrån eller vad de nu heter.
Ja tänkte att man kunde ju passa på att vaccinera sig nu när jag ändå är ledig idag. 
När jag kom fram till vaccinationsbyrån såg jag att det var vääärldenslängsta kö. Jag höll på att vända och gå hem igen ,  men då tänkte ja att det tar säkert inte så lång tid i kön, och det är säkert ännulängre nästa gång ja tänker stå här. Så jag stannade kvar i kön och väntade .  Jag fick vänta i 1 timme för att komma in och ta sprutan, medans jag stod utomhus började det snöa,  Då kändes de inge kul att stå där, men men de bev ju bra ändå.
Så nu är sprutan tagen , och jag känner mig ganska seg, hoppas på att det är för att jag sitter här i mörkret och inte för sprutan,  jag vill ju kunna gå på föreläsningarna imrogon, men de är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.

Jag vet att många inte tycker att man ska ta den , men den var ju gratis, och det kanske räddar en från influensan, man vet aldrig hur det blir. Jag är iaf glad över att jag har tagot den eftersom att jag är i riskzonen.

Nu ska jag läsa lite tråkiga böcker eller kolla på film
Hejs !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0