Verkligheten kommer ifatt en

Idag har jag börjat förstå vad som har hänt. DU har tagit ditt liv och du kommer aldrig att komma tillbaka till oss. Men du har redan börjat besöka mig som ett spöke som gör att jag känner ett lugn och glädje att jag alltid kommer ha dig vid min sida.

Men ... när vi satt på begravningsbyrån och all undangömd fakta om dig kom fram som Kattis har gått runt och burit på alla dessa år blev jag helt paff och även väldigt ledsen. Hur fasen orkade du hålla allt hemligt och hur sjutton orkade du åka ut dit till dom även fast han höll på som han gjorde? Så många frågor men så få svar! Den där människan har sjunkit så lågt man kan och han kommer aldrig att bli förlåten av mig! Hur faan kan man göra något sådant?! Han hamnar HÖGST UPP på HATLISTAN!!
Min största fasa nu är hur Janne kommer att klara av att veta. Vad händer om dom möts och kommer han kunna låta bli att åka dit och göra något dumt?!? Jag vill inte förlora ännu en värdedfull person som jag nyligen fått bra kontakt med.
Från att vara livrädd för att träffa på honom full med sina fyllekompisar och verkligen undvikit att ens varit i närheten av honom till att kunna sitta och prata varje dag och baka tillsammans , har gjort att jag verkligen uppskattar min morbror på alla sätt och vis! En sån stark människa som klarat sig igenom så pass mycket och klarar av all sorg både för annika och andra människor. Han är min STÅLMORBROR som klarar allt! <3

Att sitta och planera din begravning känns helt ofattbart! I tankarna finns du ju fortfarande kvar och kommer inrusade med andan i halsen. Men nej.. Jag måste nypa mig i armen ännu en gång och komma tillbaka till verkligheten där du faktist inte finns längre.
Det jobbigaste just nu är inte att du är borta.. det har börjat fastna i mitt huvud.. just nu är det jobbigaste allt runt din begravning. Hur kommer jag eller alla andra reagera? kommer det bli jätte jobbigt? kommer mormor klara av detta?
Så många frågor som man inte kommer få nå svar på förens den dagen är här.

Min favorit ängel vi saknar dig enormt mycket och hoppas att du har det bra där uppe i himlen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0